środa, 12 października 2011

" Wampir z M-3" Andrzej Pilipiuk


Tytuł: Wampir z M-3
Autor: Andrzej Pilipiuk
Ilość stron: 330
Wydawnictwo: Fabryka słów
Moja ocena: 5,5/6

Uwielbiam Pilipiuka za tę książkę jak i za Jakuba Wędrowycza. Okładka i nietypowa fabuła książki o wampirach zaciekawiły mnie, więc jak zobaczyłam u koleżanki na pólce byłam wniebowzięta.

Książkę czytałam w sierpniu i zajęło mi to naprawdę mało czasu, a czytałam z przyjemnością.
Akcja rozgrywa się w czasach PRL. Wampiry się nie ukrywają, ale wciąż budzą przerażenie u obywateli. Jest kilka głównych postaci, a jedną z nich jest Gośka. Dziewczyna wiesza się na pasku od szlafroka, po tym jak dowiedziala się, że jej chłopak woli inną. Budzi się w trumnie nie wiedząc gdzie jest i co się stało. Gdy wraca do domu jej rodzina próbuje ją zabić. Z opresji ratuje ją Marek, inny wampir. Gośka postanawia zamieszkać razem z Markiem i zacząć życie wampira.
Każdy rozdział to inna przygoda. Co jakiś czas pojawia się Radek, brat Gośki usiłujący ją zabić.
Świetne postaci, genialny humor, ciekawe przygody. To właśnie one składają się na książkę Pilipiuka. Nie ma tu żadych głębokich refleksji. Jest to po prostu książka lekka, łatwa i przyjemna w sam raz na wieczory przy kominku.

6 komentarzy:

  1. Dla mnie w "Wampirze z M-3" czegoś brakowało. Lektura szybka i niewymagająca, ale uważam że Pilipiuka stać na duuużo więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabryka słów wydaje fajną fantastykę, jednak na razie nie mam na to czasu i ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię książki których akcja toczy się w czasach PRL-u, no i głównymi bohaterami są wampiry na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamietam jak ja czytalas xDD Fajne obrazki w niej mozna znalezc ^^'

    OdpowiedzUsuń
  5. "Wampir z M-3" jest już na mojej liście i nie mogę się doczekać kiedy dostanę go w swoje ręce :D

    OdpowiedzUsuń